بسم الله الرحمن الرحيم

RAHMAN VE RAHiM OLAN ALLAH'IN ADIYLA

sen olmasaydın..

1 Yorum

selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuh

Hayırlı, bereketli ve bol dualı bir cuma diliyorum hepimize.

SORUMUZ : Adem aleyhisselam ALLAHU TEALA’ya : ”Yarabbi cennetin kapılarında gördüm, onun ismini kendi isminin yanında yazmışsın demek en çok sevdiğin odur” demiş midir,ALLAHU TEALA cevaben ”Evet, onu yaratmasaydım seni de yaratmayacaktım ey Adem” ,diye buyurmuş mudur, böyle bir hadis var mıdır, sahih midir? Ayetlerde dayanağı var mıdır?

CEVABIMIZ : Uydurma hadisler içindedir.Hakim’in hadisleri imam Zehebi’nin cerh ve tadili olmadan sahih olmaz.Bunu hadis usulünü bilenler iyi bilir.Üstelik ( Adem as) hadisi ile ( levlake levlak ) sözü aynı yerde geçmez. Allah- ü Teala Zariyat Suresi 56. ayette yaratılış sebebimizi açıklıyor ”Ben insanları ve cinleri ancak bana kulluk etsiler diye yarattım” .Rasulümüzün ( sav.) önemi tabi ki çok büyük ”Kim Rasule itaat ederse Allah’a itaat etmiş olur.Yüz çevirirlerse seni  onların üzerine bekçi yapmadık.”Nisa 80. ayet ve şöyle buyuruyor ”(Rasulüm) senden önce gönderdiğimiz bütün peygamberler de şüphe yok ki  . istinasız yemek yerler,çarşılarda dolaşırlardı…..Rabbin herşeyi hakkıyla görmektedir.”Furkan 20. Ve Rasulullah (sav.) Sahih-i Buhari deki hadisinde şöyle buyuruyor ‘hıristiyanların Meryem oğlu İsa övmede aşırı gittikleri gibi siz de beni övmede aşırı gitmeyin.

Sorunuz ve cevabınız için Allah razı olsun…

Yazar: nedenvenasil

insanlara bir zerre kadar yararı olabilsin isteyen bir topluluk... http://konyasaglik.wordpress.com/ https://nedenvenasil.wordpress.com/

One thought on “sen olmasaydın..

  1. Evet bende yıllar sonra öğrendim uydurma olduğunu. Oysaki hutbelerde bile o kadar çok dillendiriliyor ki, büyük bir vebalin altına giriliyor.

Bir Cevap Yazın

