بسم الله الرحمن الرحيم

RAHMAN VE RAHiM OLAN ALLAH'IN ADIYLA

sorular, cevaplar;gerçekler…

1 Yorum

es-selamu aleykum ve rahmetullahi ve berakatuh

Hayırlı, bol dualı, bereketli bir gün olsun, cumamız mübarek olsun…

Bu blogu açarken ismi konusunda epeyce düşünmüştüm, o günlerde yaşama sebebimin peşine düşmüştüm, ”nedenvenasil” ile başlamıştı bütün sorular… Hatta ilk yazım tek cümlelikti sonra silmiştim, ”neden yaşıyorum ki , neden varım” diye tek bir sorudan ibaretti…

Bugün yine soruyorum kendime, cevaba daha yakın hissederek, neden yaşıyorum?

Herkesin verilecek farklı bir cevabı vardır elbet; kimi mecburen yaşıyordur, kimi çocukları için yaşıyordur, kimi bir insanı çok seviyordur, kimi hayattan gerçekten çok zevk alıyordur… Olabilir, şimdi verdiğim şu üç cevabı bir irdelemek istiyorum, neden yaşıyoruz?

Bir insanı çok mu seviyorsunuz? Anneniz, babanız, eşiniz… Öl dese, ölür müsünüz? Anne, baba, eş çok önemli yerlere sahip hayatımızda ki Rabbimizin bizi uyardığı, saygılı olmayı emrettiği kişilerdir… Ama önce kim gelir? Onlardan önce biri yok mudur?

Çocuklarınız… En büyük sorumluluğunuz, hayatınızın neşesi, en büyük yaşam kaynağınız, mı? Acaba?

Hayat, yani kendi nefsimiz, arzu ve isteklerimiz… Peşinden koş koş bitmeyen hayallerimiz, hedeflerimiz… Gerçekten ulaştığımızda bizi mutlu eder mi?

Bu saydıklarımız hayatın içinde var olan şeyler, hepimiz için çok değerli ve önemliler. Evet de gerçekten bunlar için yaşanır mı? Ne diyordu Rabbimiz ;

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM :

” (Resulüm!) Biz senden evvel de peygamberleri başka türlü göndermedik. Şüphesiz
onlar hem yemek yiyorlar, hem çarşılarda geziyorlardı (sokaklarda yürüyorlardı).
Sizin bir kısmınızı bir diğerine fitne (imtihan sebebi) kılmışızdır ki, bakalım
sabredecek misiniz? Zira Rabbin her şeyi hakkıyla görmektedir.” FURKAN-20.

”Ve iyi biliniz ki, mallarınız ve evlatlarınız birer imtihan aracından başka
birşey değildir. Allah katında büyük ecir vardır.” ENFAL-28.

”O, hanginizin daha güzel iş yapacağınızı denemek için ölümü ve hayatı yarattı.
O, üstündür, bağışlayandır.” MÜLK-2.

 

Demek ki neymiş? Bu saydıklarımızın hepsi imtihandan ibaretmiş…

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM : ”De ki: Benim namazım, ibadetim, hayatım ve ölümüm hep âlemlerin Rabbi Allah içindir.” ENAM-162.

NOT: RAB kelimsinin kural koyucu anlamına geldiğini unutmayalım, kimin kurallarına uyduğumuza çok dikkat edelim ki, şirke düşmekten sakınalım… Her işimizde herkesten önce danışmamız gereken biri olduğunu, rızasını gözetmeyi unutmayalım inşaAllah…

 

Yazar: nedenvenasil

insanlara bir zerre kadar yararı olabilsin isteyen bir topluluk... http://konyasaglik.wordpress.com/ https://nedenvenasil.wordpress.com/

One thought on “sorular, cevaplar;gerçekler…

  1. bu siteyi bugün keşfettim, gerçekten harika…. Allah razı olsun.

Bir Cevap Yazın

