بسم الله الرحمن الرحيم

RAHMAN VE RAHiM OLAN ALLAH'IN ADIYLA

içe yansıma ya da dışa vurum …

Yorum bırakın

Selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatüh

Bugün aydınlanma günü oldu benim için, elhamdülillah… Anlayamadığım konuları başkaları da aynı sorunu yaşayıp; dışarı yansıttıkları anda, ayna gibi görüveriyorum. İnsan tesettüre girmesine rağmen eski hayatına devam ederse ne olur ? Namaz kılmasına rağmen namaz kılmayan insan gibi davransa ne olur? Hani hep uğraşıyoruz ya namaz kılarken huşu duyalım diye, duymazsak ne olur?Neden müslüman olan insan, müslüman gibi davranmak zorundadır? Sanki bazı nimetlerden mahrum kalıyoruz, ama biz daha çok hakediyoruz diye düşündüğüm zamanlar olmuştur !?

Kur’an’ı çok okumak ve anlamaya çalışmak işte bunun için çok önemli, konuyu anladığımda karşılığında bir ayet beliriveriyor 🙂 Ne güzel bir nimet!

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

”Kâfirlerin diyar diyar dolaşmaları sakın seni aldatmasın.

Bu, az bir geçimliktir. Sonra onların varacakları yer cehennemdir. Ne kötü bir yataktır orası!” A.İMRAN 196-197

Rabbimizin adaletini görüyorum ben bu ayette, kafir de olsa yarattığına hiç gün göstermeden cehennemi reva görmüyor. Ama ne az bir yararlanmadır, üç günlük dünya… Evet bu dünyada istediğimi yemek içmek gibi bir lüksüm yok benim, haram mı helal mi bakmam gerek, şüpheliyse uzak durmam gerek. Ama bunun karşılığında cennette ne nimetler var bilmiyoruz ki! Yanımda mahremim olmadan belli mesafelerin dışına çıkamam ben, ama hadisi biliyorum ya ” ALLAH’a ve ahiret gününe inanan kadın mahremi olmadan sefere çıkmasın” diyorsa Peygamberim (s.a.v.) ve ben hem O’nun sözüne hem Rabbimin rızasına göz koyarak,yalnız başıma gezmeyiveriyorsam, Allah’a ve ahiret gününe inandığımın en açık delili değil midir bu? Yoksa ben inandım demişim ya da dememişim ne farkeder değil mi?  Allah hem cenneti görmeyi hem de razı olunan kullardan olmayı  nasip etsin inşaALLAH !

Bu bir yönü, Allah rızası için dünya nimetinden vazgeçmenin… Diğer bir yüzü daha var.. Eğer biz namazı kılarken huşu duymaya çalışmazsak ve bunu başaramazsak, namaz spor olmaz mı bizim için? Yani ağır gelmez mi? Düşünün ağlayarak kıldığınız zaman namaz çabucak biterken, aklınızda bin tilki ne okuduğunu farketmeden namaz kılarken namaz uzayıp gitmez mi?

Ben tesettüre girmişsem, ama tesettür kalbime yerleşmemiş ve eşarbımla Antalya’ya tatile gitmişsem, türbanım değerini kaybetmez mi? Ağır gelmez mi bana millet denize girerken, sırf başörtümden dolayı odadan dışarı çıkmamak! E malum tesettür sadece kapanmak değildir, açık olana da bakmamam gerek! ALLAH korusun insan içinden eşarbına ”yüktür” demez mi?

Örnekler çoğaltılabilir de, bitmez ki! Her birimizin hayatında başka bir konuda ama aynı içerikte baş gösterir bu sorun, ALLAH idrak etmeyi nasip etsin, hidayetimizi arttırsın, ayaklarımızı sabit kılsın ve bize hikmet nasip etsin inşaAllah!

ALLAH RIZASINI UNUTMAYIN DOSTLARIM, NAMAZ KILARKEN,TESETTÜRE GİRERKEN,ORUÇ TUTARKEN,AKLINIZA HER NE GELİYORSA; ALLAH RIZASINI UNUTMAYIN… NE BAŞKASI İÇİN NE KENDİMİZ İÇİN, SADECE BİZDEN RAZI OLMASI İÇİN FEDAKARLIK YAPIYORSAK EĞER, ZATEN RUHUMUZ HUZURU BULMUŞTUR VE BUNDAN DAHA GÜZEL BİR NİMET DE YOKTUR. BİR DE ÜSTÜNE CENNET VAR Kİ O DA BENCE HEDEFİMİZ DEĞİL BU DÜNYADA GÜZEL YAŞAMANIN DEVAMI VE ARTISI 🙂 GÜZELLİĞİ MADDEDE DEĞİL İÇİMDE ARADIĞIMDAN BEN BÖYLE DÜŞÜNÜYORUM..

CUMAMIZ BAYRAMIMIZ MÜBAREK OLSUN, DUALARINIZ VE DUALARIMIZ KABUL OLSUN İNŞAALLAH.

 

 

 

Yazar: nedenvenasil

insanlara bir zerre kadar yararı olabilsin isteyen bir topluluk... http://konyasaglik.wordpress.com/ https://nedenvenasil.wordpress.com/

Bir Cevap Yazın

