بسم الله الرحمن الرحيم

RAHMAN VE RAHiM OLAN ALLAH'IN ADIYLA

haksızlık dediğin böyle yapılır!

Yorum bırakın

 

Selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatüh

Bazen o kadar üzülüyorum ki halimize, kendimi hiç ayırmıyorum onlardan, haksızlık etmeye çok meyilliyiz çünkü…

İnsanların çoğu saygısızdır, annesine – babasına, çoluğuna çocuğuna – eşine ve hatta kendine… Rabbine ?! Onlardan bahsetmek bile istemiyorum, onlar öyle gelmiş ve öylece de silinip gidecekler yeryüzünden, hesaplarını verecekler sonra… Peki aslında ” saygılı ” olanlar ? Saygılı olduğunu zannedenler?

Babasının yanında ayaklarını uzatamayan, sigara içemeyen ; patronunun yanında üsturuplu ve ses tonunu ayarlayarak konuşan ; devlet büyüğüne, ölmüş atasına saygılı olan insanlar… Dikkatimi çekiyorlar bazen ve şaşırıyorum bu kadar ”saygılıyken” nasıl bu kadar saygısız olabildiklerine… Ne demek bu şimdi, saygılı saygısızlar?!

Hani Kur’an’ın bir çok ayetinde geçer ya inanmayanların ” biz atalarımızı bu yol üzere bulduk, dönmeyiz ” deyişleri… Bu sözü söylemese de, bu yol üzere yaşayan günümüz insanından bahsediyorum işte! Babasına saygısından, onun istediği gibi yaşayan; kocasına saygısından , örtünmeyen ; atasına saygısından dinsizliğini ilan eden insancıklardan…

Peki asıl saygısızlık kime yapılıyor hiç düşündünüz mü? Babanız size emek harcadı da, babanızı ve sizi kim yarattı? Sizi kim rızıklandırdı, bugünlere getirdi ve hala da tüm nankörlüğünüze rağmen rızıklandırmaya devam ediyor? Anneniz uyumadı da ” yarattıklarını gözetip, kollayan,kendisini uyku ve uyuklama tutmayan ” Yüce Rabbimiz’e hiç mi saygınız yok? Ölmüş atalarımızı, şehitlerimizi rahmetle anıyoruz da bu vatanı ve o şehitleri , o ataları Yaratan’ın üzerimizdeki hakkını hiç düşündük mü ? Düşünün lütfen… Neresinden tutuyorsunuz, nasıl düşünüyorsunuz da, ya atatürkçü ya dinci oluyorsunuz? Nasıl ölçüp biçiyorsunuz, nasıl tartıyorsunuz, nasıl bir algı hatasıdır bu…

Peki nedir Rabbimizin bizim üzerimizdeki hakları? Bizden ne istiyorsa tam olarak o olabilir, ya da neyi yasaklıyorsa o da olabilir…

Ben düşünüyorum içinden çıkamıyorum! Ne Rabbine saygısızlık yapmakta sakınca görmeyen ” saygılıları” anlayabiliyorum, ne de Rabbimin üzerimdeki hakkının altından kalkabiliyorum…Bu yazımı da saygılı saygısızlara ithaf ediyorum…

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM :

”11- Tek olarak yarattığım o kimseyi bana bırak.

12- Hem ona bol servet verdim.

13- Hem göz önünde oğullar verdim.

14- Hem ona büyük imkânlar sağladım.

15- Sonra da şiddetle arzu eder ki daha da artırayım.

16- Hayır, çünkü o bizim âyetlerimize karşı bir inatçı kesildi.

17- Ben onu dimdik bir yokuşa sardıracağım.

18- Çünkü o bir düşündü, ölçtü, biçti.

19- Kahrolası nasıl da ölçtü, biçti.

20- Yine kahrolası, nasıl ölçtü biçti.

21- Sonra baktı.

22- Sonra kaşını çattı, surat astı.

23- Sonra arkasını döndü ve büyüklük tasladı.

24- “Bu, dedi, başka değil öğretilegelen bir sihirdir.”

25- “Bu, sadece bir insan sözüdür.” MÜDDESİR

Yazar: nedenvenasil

insanlara bir zerre kadar yararı olabilsin isteyen bir topluluk... http://konyasaglik.wordpress.com/ https://nedenvenasil.wordpress.com/

Bir Cevap Yazın

